Amaç
Bu teknolojiler hemen her derste kullanılabileceği gibi matematik, fen ve sosyal bilgiler gibi derslerin doğasına daha uygundur. Dolayısıyla güncel öğretim programları, alternatif ölçme değerlendirme yaklaşımlarını sıklıkla önermekte, bu noktada öğretmenleri özellikle Web2.0 temelli ölçme araçlarını kullanmalarını teşvik etmektedir. Çünkü çok sayıda ve farklı amaçlarla kullanılabilen web 2.0 uygulamaları öğrencilerin dikkatlerini çeken eğlenceli uygulamalar yoluyla öğrencilerin eksik öğrenmelerinin tespit edilmesi noktasında kullanılabilmektedir. Ancak çoğunlukla öğretmenler bu tür ortamlardaki deneyimlerinin az oluşu, derslerine nasıl entegre edecekleri noktasındaki bilgi eksiklikleri, gerekliliğine inanmayışları, sağlıklı ölçme yapılamayacağı gibi düşünceler ile bu uygulamaları kullanılmamaktadırlar. Diğer taraftan özellikle hizmet öncesi dönemde üniversitelerin eğitim fakültelerinde eğitim alırken bu tür ortamlar ile tanışmamış olmaları da öğretim süreçlerinde ölçme değerlendirmede Web2.0 ortamlarından yararlanmalarının sınırlı kalmasına sebep olmaktadır. Dolayısıyla öğretmen adaylarının bu tür ortamlar ile tanışması, ders sürecinde bunlardan nasıl yararlanacağını bilmesi, bu yönde ölçme değerlendirme etkinliklerine somut örnekler oluşturabilmesi, öğretmen olduklarında ölçme değerlendirme süreçlerini yönetebilmeleri anlamında değerli görülmektedir.
Bu doğrultuda önerilen etkinlik ile eğitim fakültelerinin fen bilgisi, matematik ve sosyal Bilgiler öğretmenliği 3. ve 4. sınıfına devam eden öğretmen adaylarına günümüz dijital yerli olarak adlandırılan neslin öğrenme çıktılarını ölçmeye yönelik yine bilgisayar ortamında kullanabilecekleri/geliştirebilecekleri ölçme ve değerlendirme uygulamalarını tanıtmak, web 2.0 teknolojilerini kullanarak farklı türlerde (çoktan seçmeli, eşleştirme, boşluk doldurma, doğru-yanlış, video destekli testler vb.) soru hazırlama becerilerini geliştirmek ve bu alandaki farkındalıklarını artırmaktır. Ayrıca düzenlenecek bu programa katılan öğretmen adaylarının mesleki ve akademik becerilerinin geliştirilmesi, alan bilgilerini teknoloji ile desteklemeleri ve meslek hayatlarında bu becerileri kullanmaları için motivasyonlarının artırılması hedeflenmektedir.